DUMPING AV GRUVESLAM I FØRDEFJORDEN: Vi ser på det som miljøkriminalitet når en bananrepublikk langt borte tillater noe som er forbudt i hele verden. Denne gangen er det Den norske staten som er den globalt miljøkriminelle.
Om noen sa at vi skulle eie en kinesisk bil for fem år siden ville vi kalt dem en idiot. Om vi ikke snoper en kineser og prøver det ut de neste fem årene vil vi kalle oss en idiot av et vanedyr.