Kristine og Fredrik hadde nylig flyttet inn i drømmeleiligheten på Damsgård. Men så dukket det plutselig opp et herskapsbygg fra 1887 på Nygårdhøyden i Facebook-feeden.

– Vi hadde absolutt ingen planer om å flytte, sier Kristine Kristensen (30) og ler. Men da det fasjonable huset på Nygårdshøyden dukket opp i feeden på Facebook til samboer Fredrik Åsbø (36), kastet de seg rundt.
– Det var rett og slett for fristende. Vi bare måtte gå på visning, forteller Kristine.
At Fredrik og Kristine ble eksponert for boligannonsen er ingen tilfeldighet. PrivatMegleren er nemlig helt unik i Norge med det avanserte og effektive salgsverktøyet KLiKK.
Kort forklart er KLiKK en løsning som på egen hånd sporer opp potensielle boligkjøpere i sosiale medier. Med kontinuerlig testing og produktutvikling leverer verktøyet imponerende resultater.
TREFFER BEDRE MED KLiKK

Eiendomsmegler i PrivatMegleren, Eirik Runningen, stod for salget av den tradisjonsrike boligen på Nygårdshøyden. Han forteller at KLiKK benytter ulike utgaver av din boligannonse og det KLiKK mener er de riktige kanalene for å nå interessentene og andre passive boligkjøpere.
I motsetning til annen digital annonsering, vurderer KLiKK i sanntid effekten av hver annonse. KLiKK maÌŠler ikke bare hvor mange som klikker, men hvor lenge man ser paÌŠ annonsen, om det lastes ned ytterligere informasjon som salgsoppgave og om man kontakter megler.
KLiKK gjør finjusteringer en gang i timen slik at annonseringen stadig treffer bedre. Når KLiKK har nådd de aktuelle interessentene, vil systemet forsøke å nå dem som var mest interessert en siste gang, som en påminner.
– KLiKK inneholder såkalt selvforbedrende teknologi. Enkelt forklart betyr dette at KLiKK husker den informasjonen det tilegner seg om boligtype, boligkjøpere eller et boligområder. Dette medfører at KLiKK som annonsesystem blir bedre dag for dag, forklarer Runningen.
Kjøpere som Kristine og Fredrik, de som ikke er aktivt på boligjakt, utgjør en viktig gruppe.
– KLiKK fanger opp potensielle kjøpere, også de som i utgangspunktet er passive kjøpere, sier Runningen.
DET SA KLiKK
PrivatMegleren har analysert 3000 boliger som er solgt med KLiKK-verktøyet, og sammenlignet omsetningstiden med boliger som ikke er solgt med KLiKK. Resultatet taler for seg.
– Vi gleder oss veldig, og er utrolig takknemlige og glade for at vi fant drømmehuset vårt.
– Med KLiKK selges boligene 27 prosent raskere. Når vi setter i gang med ditt boligsalg, starter KLiKK jakten på de menneskene som høyst sannsynlig vil finne nettopp din bolig interessant. Akkurat slik som KLiKK fant Kristine og Fredrik.
Kristine og Fredrik hadde for få måneder siden flyttet inn i en splitter ny leilighet på Damsgård, hvor de selv hadde vært med på prosessen med å innrede og utforme den etter egne ønsker.
– Leiligheten vår på Damsgård var den første boligen vi eide sammen. Det var litt vemodig å flytte fra leiligheten vi hadde ventet så lenge på å flytte inn i. Men to utleiedeler og dermed muligheter for reduserte månedlige utgifter var utslagsgivende. Det sa rett og slett bare «klikk» da vi så annonsen, forteller Kristine.
Paret har brukt mye tid og krefter på å renovere huset på Høyden, og har dokumentert prosjektet gjennom Instagram-kontoen med samme navn.
– ALDRI SI ALDRI
Etter måneder med intens jobbing, skal de endelig ta med seg sønnen Emrik på snart to år og flytte inn i sitt nye hjem.
– Vi gleder oss veldig, og er utrolig takknemlige og glade for at vi fant drømmehuset vårt, sier Kristine.

Paret har allerede invitert Runningen i PrivatMegleren paÌŠ ny verdivurdering av boligen saÌŠ snart alt staÌŠr ferdig.
– Det blir veldig spennende. Nå håper vi bare at KLiKK ikke finner nok en ny bolig til oss. Men man skal aldri si aldri, sier hun med et smil.