Horisont Sommer Salg
NY TEKNOLOGI: Ved å kombinere spillteknologi og effekter kjent fra store Hollywood-produksjoner, introduseres norske seere nå for en annerledes tv-kveld for hele familien. (Foto: Myreze)

Teknologieventyr med bergensk design

Bergensbyrået Myreze har i samarbeid med The Future Group jobbet med branding, design og de visuelle elementene man ser i TVNorges nylansering Lost In Time førstkommende lørdag.

Gameshowet utspiller seg i en virtuell verden, der seerne hjemme i stuen også kan spille med.
– Med dette programmet tar TVNorge og The Future Group virkelig steget inn i fremtiden, sier Petter Trobe, daglig leder i bergensbyrået Myreze.

En annerledes tv-kveld for hele familien.

The Future Group er et gründerselskap som ble startet av Bård Anders Kasin og Jens Petter Høili, og de har fått mye internasjonal oppmerksomhet rundt sin teknologi og tv-konseptet Lost in Time. Kasin har tidligere stått bak store produksjoner som Matrix.

Verden venter

INN I FREMTIDEN: – Med Lost in Time tar TVNorge og The Future Group virkelig steget inn i fremtiden, sier Petter Trobe. (Foto: Myreze)

– Myreze har gjort et meget solid stykke arbeid, som har vært helt avgjørende i utviklingen av vårt visuelle uttrykk. De har bokstavelig talt arbeidet natt og dag, og har bidratt sterkt til det gode resultatet som vi alle er så stolte av. Nå står verden for tur, og vi er veldig spent på å se reaksjonene når sluttbrukerne får tilgang på produktet. At Norge er base for utviklingen er veldig kult for vår posisjon i verdensmarkedet, sier Bård Anders Kasin.

Det at byrået Myreze ble en viktig samarbeidspartner, er en prosess som startet for over et halvt år siden.

– Vi fikk muligheten til å dele våre tanker rundt det visuelle og fikk raskt en god tone med The Future Group. Dette førte til at vi har fått ta del i mye av det som har blitt utviklet visuelt. Prosessene der vi har fått samarbeide med ambisiøse og faglige dyktige mennesker har vært enormt spennende og vi ser et utrolig stort potensiale i dette konseptet. Ekstra gøy er det at eventyret starter i Norge, sier Trobe.

Ved å kombinere spillteknologi og effekter kjent fra store Hollywood-produksjoner, introduseres norske seere nå for en annerledes tv-kveld for hele familien. Myreze har fått muligheten til å være med å utvikle alt fra brand, grafikk og design.

Stolt leder

– Vi er ufattelig stolte av gjengen på kontoret vårt, og er privilegerte som har fått muligheten til å samarbeide med de flinke folkene i The Future Group, sier gründer, Björn Myreze.

– Da vi startet dette firmaet for tre år siden satte vi som mål å bli blant de beste i verden innen real time-grafikk/tv-grafikk. Etter dette prosjektet så er vi blant de som har pushet denne teknologien lengst sammen med The Future Group. At det skulle skje så raskt, og i dette omfanget, er
helt uvirkelig for en nerd fra Åsane, ler gründeren.

Det internasjonale selskapet Fremantle, som står bak produksjoner som Idol og X-Factor på verdensbasis, er co-produsent, så planen er at konseptet også skal ut i verden.

Ove Landro
Redaktør Bergensmagasinet AS | Helgesensgate 17 | 5038 Bergen | Norge
ANNONSE:

Relevante artikler

Topp
Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this